Facebook-pagina likes nog steeds van groot belang

Ondanks het feit dat veel media melden dat jonge mensen zich van Facebook verwijderen, heeft Facebook nog steeds meer dan 1 miljard dagelijkse gebruikers. Marketeers vinden Facebook dan ook het meest interessante sociale mediakanaal.

Doelstellingen bereiken met een Facebook-pagina

Vandaar dat bijna elk bedrijf een Facebook-pagina heeft om het merk- en productbewustzijn te vergroten. Om alle zakelijke doelen te bereiken, is het belangrijk om een goede inhoud te hebben die interesse genereert, je merk promoot en je helpt je ​​doelen te bereiken. Het is nog steeds belangrijk om je organische Facebook-activiteit bij te houden. De bedrijven die zowel het organische als het betaalde deel in evenwicht brengen, zien de beste resultaten.

Wat geeft het aantal vind-ik-leuks aan?

Het aantal vind-ik-leuks voor elke pagina geeft aan hoeveel mensen het merk kennen en updates van het merk willen ontvangen. Het hebben van een groot aantal likes verbetert niet alleen je geloofwaardigheid en merkimago, maar trekt ook meer mensen aan die je pagina willen volgen. Er is dus sprake van een sneeuwbaleffect. En dat effect is te vergroten door Facebook likes te kopen.

Waarom zijn Facebook likes nog steeds van belang?

Geloofwaardigheid en merkimago

Je totale aantal likes op je Facebook-pagina vertelt je precies hoe geloofwaardig en populair je merk is, maar ervoor zorgen dat iemand je pagina leuk vindt, is slechts de helft van de strijd. De andere helft is het onderhouden van een actieve pagina met inhoud van hoge kwaliteit die je fans geïnteresseerd houdt en ervoor zorgt dat ze je niet vergeten of hun interesse in je verliezen.

Toekomstig potentieel voor bedrijven

Het belangrijkste om te onthouden is dat elke persoon die je pagina leuk vindt, geabonneerd is op je inhoud. Facebook-fans zijn vergelijkbaar met mensen die zich abonneren op je e-mailnieuwsbrieven en je kunt alles aan hen promoten omdat Facebook likes potentiële klanten zijn. Als je de beste resultaten wilt zien, moet je deze stimuleren met een advertentiebudget.

Versla je concurrent via sociale media

Je kunt een concurrentievoordeel behalen op sociale media door meer likes te krijgen. Je Facebook-fans zijn een groep mensen die zichzelf hebben geïdentificeerd als degenen die willen worden bediend door je content. Een groter aantal likes zal grote invloed hebben op je concurrenten.

Zoekmachine ranking

Een paar jaar geleden voegden zoekmachines sociale signalen toe als rangordefactoren. Ze tellen tegenwoordig hoeveel likes je op je pagina hebt en dit helpt hen bij het bepalen van de zoekmachine ranking, zelfs als je pagina soms hoger staat dan jouw website in een zoekmachine.

Jeremy Evers Author

Geef een reactie